pardus etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
pardus etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

31 Temmuz 2011

pardus 2011.1 internet bağlantısındaki sıkıntılar

Pardus'un 2011.1 sürümü ile internette sorunlar yaşıyordum.
Sürekli girdiğim sitelere giremiyordum
(last.fm vs.) ya da
herhangi bir site adresi yazıp tıkladığımda (google gibi)
bana alakasız bir
site getiriyor. En basiti konversation ile
pardus kanalına bile bağlanamıyordum..


yapılacak işlem; görev çubuğu üzerindeki ağ arayüzü simgesi
üzerinde sağ tıklayıp > ağ yönetimi
ayarlarını aç. ağ
bağlantıları ekranında gözüken Eth ı seçip düzenle diyelim.
burada açılan ekranda
yöntem bölümüne "sadece otomatik
(DHCP) adresler" i seçip, "DNS sunucuları" bölümüne de

208.67.222.222 ve 208.67.220.220 adreslerini ekleyelim.
tamam dediğimizde şifre soracak, şifreyi
girelim. sonrasında
bu ayarların etkin olması için bağlantıyı kesip yeniden
bağlanalım. internet
bağlantısında yaşadığımız sorunlar
ortadan kalkacak.

09 Ocak 2011

pardus kwallet

kwallet bilindiği üzere bir şifre yöneticisi. ben kwalleti amarok un last fm eklentisi için aktif hale getirdim ve uzun süre önce kwallet için bir şifre belirledim. sonrasında da bu şifreyi unuttum. şifreyi hatırlayamadığım için amarok u last fm eklentisinden dolayı kullanamadım. internette pardusla ilgili kaynaklara ve forumlara bakmama rağmen bununla ilgili bir yazı bulamadım. bulduklarım da kwallet i servis yöneticinden kapatılmasını öneriyordu. ben ise kwallet i kapatmadan şifresini sıfırlamak istiyordum.

bunu da sistem > kwallet yönetim aracı nı çalıştırarak, orada bulunan cüzdanı silerek yeni bir cüzdan oluşturdum. bu sayede amarok u ve last fm eklentisini kwallet servisini kapatmadan kullanmış oldum...

02 Şubat 2009

pardus ve windows yüklü ntfs bölümü

bu komut genellikle pardus(linux) ve windows işletim sistemi kullananların işine yaracağını düşünüyorum. windows işletim sisteminin hata veya uygunsuz kapatma sonucu ulaşılamayan ntfs bölümüne ulaşmak için makineyi windowsla açıp normal bir şekilde kapattıktan sonra ntfs bölümüne girebiliyorduk.

""mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /mnt/sda1 -o force""

bu yazdığım komutu root yetkisi ile verirsek açma kapamaya gerek kalmadan ntfs bölümüne bağlanabiliriz. yalnız komutta yazan "sda1" benim bilgisayarımdaki ntfs bölümlerden biri. siz bu komutu yazarken kendi ntfs bölümünüzün adını yazmalısınız.

22 Eylül 2007

neden pardus?

ben 94 yılından beri windows un pek çok sürümünü kullandım. o dönemlerde tek alternatifimiz olduğu için eleştiri veya yadırgama gibi bir durumum yoktu. linux ü duyduğumda da alışkanlıklarım dolayısıyla ve ilk çıkan ürünlerin son kullanıcı açısından zorluklarla dolu olması neden ile hep geriden izledim. ta ki pardus u yükleyip kullanana kadar.

şimdi başa dönelim ve "niye pardus?" sorusunu samimiyetle cevaplayalım. yerel bir çalışma. sadece yerel olması önemli değil. bu proje ile sahip olacağımız kazanımlar daha çok önemlidir. artık dünya çok farklı bir döneme giriyor. kullandığımız kaynaklar giderek azalıyor. bu da kaçınılmaz gerilim ve savaşların başlayacağını haber veriyor. böyle bir durumda; onurlu, kendi ayakları üzerinde durabilen bir ulus olmak istiyorsak bağımlılıklarımız asgari düzeyde olmalıdır. bunu microsoft ile yapamayacağımız açıktır. bunun yerine alternatifler üretme zorunluluğumuz var. pardus bu boşluğu dolduracağına inanıyorum. biz zorluklarla kazandığımız milli servetimizi dış alımlarla köreltiyoruz. bizim sorunumuz bu. yazılıma harcadığımız para araştırılırsa ne demek istediğim anlaşılacaktır. bizim -maalesef- osmanlı dan ala ala en kötü yanını lüks ve gösteriş kültürünü almışız. (örnek olarak asgari ücretle çalışan vatandaşımızın elinde bile 1000 ytl lik telefonlar buna en güzel örnek. onlarıda ancak %20 kapasite ile kullanıyorlar)

benim bu soruya cevabım; pardus bilgisayardaki günlük işlerimi en az angaryayla gerçekleştireceğim bir işletim sistemi olması bir yana, ileriye dönük ortaya çıkabilecek daha büyük gereksinimler için en büyük alternatif olacağına inandığım içindir. bu da karşılaştığım pek çok sorunu çözme azmi vermektedir. bunu yaparken cevap alamadığım veya ters cevap aldığım insanların kaprisleri bile beni hiç bir zaman zorlamamıştır(ama çoğunlukla samimi bir dayanışma ve yardımlaşma ile arşılandım. en azından her zaman balık vermek yerine tutmayı da öğrettiler) . çünkü sonuçta amaçladığım şey o kadar basit değil. o nedenle bu tür küçük ayrıntılara takılıp enerjimi boşa
harcama niyetinde değilim. bu çalışmalar sonucunda pek çok insan bu tür yazılımları çok iyi kullanabilen birer birey olacak. yazılım alanında çalışan arkadaşlar bu alt yapıyı kullanarak daha büyük projelere imza atacak. ben bunun gerçekliliğine inanıyorum.

milli bayramlar ve törenlerde okuduğumuz marşlara böyle sahip çıkabiliriz. istiklal marşında anlatılanlarla ancak böyle düşünerek tek vücut olabiliriz. bunun dışında yapacağımız her şey bizi bu amacımızdan uzaklaştıracaktır. bu anlattıklarım benim samimi düşüncelerimdir. bunlar ışığında herkes kendine "niçin pardus?" diye sormalı ve cevabını vermelidir.

benim için bir işletim sisteminden ötesini ifade etmektedir. bunu fırsat bilerek projede emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.


not: 29 Mayıs 2007 tarihli bir mailimden alıntıdır.

09 Haziran 2007

pardus otomatik açılış

Konsolu(Terminal Programı) nı açarak

"kdesu kcmshell kdm"

komutunu verdikten sonra açılan pencerede yönetici (root) sifresini giriyoruz.
Yapılandır - KDE Yapılandırma Modülü açılacaktır. Açılan pencerede Erişilebilirlik sekmesine tıklıyoruz. Sol tarafta bulunan Otomatik girişi etkinleştir kutucuğunu işaretleyip hemen altında bulunan kutudan bir kullanıcı seçiyoruz. Uygula ve Tamam düğmelerine sırayla tıklayarak pencereyi kapatıyoruz.

kaynak:...... http://www.pardusdepo.org

başlangıçtaki nvidia logosunu kaldırmak

konsolu açın (terminal programı)
sırasıyla
su (root şifresini i girin)
kök dizine düşün (kullanıcı_adı / #)
kwrite /etc/X11/xorg.conf (X büyük olacak)

xorg.conf dosyası içinde bulunan
...
Section "Device"
Identifier "DisplayController0"
Driver "nvidia"
...

bölümünün altına

Option "NoLogo"


satırını ekleyin. kaydedin. bundan sonra açılışta nvidia logosunu görmeyeceksiniz.

kaynak:........ http://www.pardusdepo.org

01 Haziran 2007

sanal cd room

pardus ta sanal cd room oluşturmak için;

şu komutları sırayla verelim,
su
mkdir /media/cd
mount k3b_image.iso -o loop /media/cd
exit
konqueror /media/cd


kaynak:..jnmbk

23 Nisan 2007

root olarak login olabilmek

için;

/usr/kde/3.5/share/config/kdm/kdmrc dosyasını düzenleyip,
AllowRootLogin=false parametresini AllowRootLogin=true yaparak açın.
girişte kullanıcı adınız olarak root yazın ve şifrenizi girin. pek tavsiye edilmediğini okumuştum bi - iki yerde. ben çok gerekmedikçe kullanmıyorum.

14 Nisan 2007

youtube dan video indirmek

pisibul dan youtube-dl i aratıp buluyoruz. çıkan paketi işaretleyip, paketi oluştur diyoruz. paket oluşunca üzerine çift tıkla paketi kuruyoruz. sonra komut çalıştır'a (alt + f2)
youtube-dl -o dosyaadi.avi youtube_adresi
komutunu veriyoruz. indirilen video /home/kullanıcı_adı dizininin altında izlenmeyi bekliyor :)

11 Nisan 2007

bilgisayarı istenilen saatte kapatmak

bilgisayarı istenilen saatte kapatmak için;

shutdown -h +dakika komutu verilir.

örneğin, 2 saat sonra kapamak için;

shutdown -h +120

Bu komutu root olarak konsolda veriyoruz ve 2 saat sonra bilgisayar kendiliğinden kapanıyor.

09 Nisan 2007

pardusta webcam

ben a4tech usb webcam ı anlatacağım. aslında pek anlatacak bir şey de yok. kamerayı usb porta takıp makinemi çalıştırdım.
sonrasında pardus un kamerayı tanıyıp tanımadığına baktım.
----------------------------
tutu@tutu ~ $ su
Parola:
tutu tutu # lsusb
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 005 Device 002: ID 0ac8:303b Z-Star Microelectronics Corp. ZC0303 WebCam
Bus 004 Device 002: ID 0db0:1967 Micro Star International Bluetooth Dongle
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
--------------------------------
evet z-star olarak tanımış.

kontrol için birde
--------------------------------
tutu tutu # test-webcam
--------------------------------

dedim ve ekrana görüntüm geldi. amsn ve kopete de iki ayrı kullanıcı ile oturum açıp denedim. görüntü alıp gönderebiliyorum.

05 Nisan 2007

pardusta bir tabu daha yıkıldı

pardus camiasında bir tabu daha yıkıldı. kullanıcı sohbet sayfasındaki y0rk kullanıcısı konuştu.(en azından ben ilk defa gördüm) aylardır yapılan spekülasyonlar boşa çıkmış oldu :)

05/04/2007


[23:16] y0rk> hi ya!
[23:16] Hakan> gozlugol_: üzgünüm şu an için elimden başka birşey gelmiyor
[23:17] gozlugol_> çok sağol elinizden geleni yapıyorsunuz zaten
[23:17] tutu> bi yaşıma daha girdim
[23:17] gozlugol_> ama bu Lexmark1100 ile ilgili çok sorun yaşayan var galiba
[23:17] gozlugol_> ama henüz çözüm bulunmamış
[23:17] tutu> "y0rk" konuştu fark ettiniz mi :)
[23:18] y0rk> ;)
[23:18] gozlugol_> bir yerde samsung olarak tanıtın deniliyor
[23:18] gozlugol_> onu deneyeceğim
[23:18] selim_ok> aman Allahım o da ne?
[23:18] selim_ok> y0rk konuştu :)
[23:18] tutu> pardus camiasında bi tabu daha yıkılmış oldu
[23:18] tutu> :)
[23:19] selim_ok> Bugünün loglarını saklamak lazım :)
[23:19] tutu> :D
[23:19] tutu> y0rk: bizi diskoya götür :P
[23:20] y0rk> :D mubarek aksam olmaz ;)
[23:20] tutu> ehehe sevdim bu işi
[23:20] selim_ok> y0rk: nasıl olduda konuşmaya başladın yav?
[23:21] y0rk> pardus sunucu surumu cikana kadar konusmyacagim
[23:21] y0rk> ;)
[23:21] ilker> bye aLL
[23:21] Deniz_> her ayın 5inde konuşuyor o
[23:21] Deniz_> öyle programlanmış
[23:22] Deniz_> diyorum bot diye inanmıyorsunuz
[23:22] Zargaba> y0rk: konusamaz ki o bot
[23:22] Zargaba> y0rk: yapay zeka :)
[23:22] selim_ok> iyi bot yazmışlar :)
[23:22] y0rk> en son
[23:22] y0rk> Session Start: Sat Feb 24 22:57:11 2007
[23:22] y0rk> Session Ident: #fn~#pardus-devel
[23:23] y0rk> bu zamanda konusmusum
[23:23] y0rk> 40 gun olmus :D
[23:23] Zargaba> valla pardus geliiştiricieleri cok saglam aynı ınsan gibi konusuyor healal olsun
[23:23] Zargaba> gulme fektı falamda yapıyor
[23:23] selim_ok> bende selim bot'u yazsam şu hata kayıtlarını incelese :)
[23:24] Hakan> gozlugol_: oradamısın ?
[23:24] gozlugol_> evet
[23:24] Hakan> gozlugol_: son bir şey geldi aklıma eğer denemediysen onu deneyelim :)
[23:25] gozlugol_> bakalım

pek çok insan için bir şey ifade etmeye bilir ama pardusçular mevzuyu anladı.