önyargı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
önyargı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29 Haziran 2007

önyargı

almanya basını ve siyasetçileri türkiye üzerinde gereksiz bir baskı oluşturuyorlar. bir kaç gündür alman gencin, ingiliz kıza tacizi konuşuluyor. alman basını ön yargılı yayın yapıyorlar. bu ön yargı yıllar öncesine dayanmakta.
bu arada siyasilerde bundan nemalanmaya çalışmaktalar.

......"Taciz iddiasıyla gözaltına alınan Alman gençle ilgili bir açıklama da Almanya Başbakanı Angela Merkel'den geldi. Gazetecilerin konuyla ilgili sorusu üzerine Merkel, "Türk makamlarıyla tüm düzeylerde irtibat halindeyiz. Heyecana kapılmadan sükunetle hareket etmeliyiz. Alman gencinin serbest bırakılması için ortak çabalarımızı sürdürmeliyiz.'' dedi. "

ortada bir şikayet ve mağdur olmasına rağmen alman basını ve siyasetçileri alman genci mağdur gibi gösterme çabasındalar. bunu yaparken de bizim adalet sistemimizi aşağılamaktalar.

bu sitemlerimin altına şu haberi ekleyeyim anlatmak istediğim daha iyi anlaşılsın;

Hukuk devleti'nin Avrupa Birliği'ndeki simgesi kabul edilen Almanya'nın hapishanelerdeki tutuklulara karşı hassasiyet göstermediği ortaya çıktı. Türk Dışişleri Bakanlığı'nın 1988 yılından bugüne kadar tuttuğu kayıtlara göre 76 Türk vatandaşı, Alman cezaevlerinde veya gözaltında hayatını kaybetti.

1 Ocak 1997-1 Ocak 2007 döneminde de Alman cezaevlerinde intihar veya şüpheli nedenlerle ölen Türklerin sayısı ise 38. Bunların büyük bir bölümü Türklere katı tutumu ile tanınan Hıristiyan-Demokratların iktidarda bulunduğu Baden-Wüttemberg eyaletinde kaydedilmiş. Stuttgart ve çevresindeki hapishanelerde bugüne kadar toplam 8 Türk mahkum hayatını kaybetmiş.


bizi böyle bir töhmet altına sokan alman basını madem adil ve haklıdan yanasın bu iddaalarıda gündeme getir?



kaynak:.........zaman

28 Mayıs 2007

haber

bu sabah televizyonda yine bir haber kafamı karıştırdı. haberde filistinli bebek hastanın israil'e tedavi amaçlı götürülüşünü anlatıyordu. israil ve filistin'in bir kaç gündür fiili savaş halinde olması, olayı haber yapıyor.aslında haber çok insani bir haberdi. tabi içerisinde israil, hasta, bebek ve insaniyet gibi verilerin olması haberde bir şeylerin ters olduğu izlenimi veriyordu. bundan bir sene önce israil lübnan a girdi ve yaklaşık 1300 sivili öldürdü (resmi rakamlarla). bu ölenler içerisinde 350 kişi 10 yaşın altında idi. bu verilerle bakınca insanın bu habere hiç sevinesi gelmiyor. hatta bu haberin bilinçli bir reklam, sempati kazanma amaçlı olduğu şüphesi ile izliyorum.

işte olay bu anda başlıyor. bir iktidarın -ki bu iktidar denilen olgu çoğunlukla büyük kitlelerin onayını almamış ve o büyük kitleyi tam manası ile temsil etmiyor- büyük bir kitleyi nasıl zor bir töhmet altında bıraktığını ortaya koyuyor.

böyle büyük acılar insanlarda uzun yıllar dinmeyecek öfke ve kine dönüşüyor.bu durum en çok hayatını sade bir şekilde huzurlu yaşamak isteyen insanların canını yakıyor. bu tespiti de en iyi crash filmi anlatıyor sanırsam. insanların bu acılarla birlikte oluşturduğu önyargılar birbirinin hayatını zehir ediyor. masum insanlardan canavarlar yaratıyor.